woensdag 3 januari 2018

India

De jaarwisseling viel qua geluid mee, op die ene malloot na die tot rond half vier zijn laatste rotjes voor de hoteldeur moest opmaken. ( daar wordt dan ook niets van gezegd ..... ).
2 januari niet te vroeg het bed uit. Vlakbij het vliegveld, geen bagage en een online incheck betekend dat je mooi kan doorlopen.

Maar........  meneer Murphy was er ook weer, dus

1  ze accepteerden geen instapkaart op de tablet....
2  ze konden geen instapkaart afdrukken, want ik had niet het goede papier voor het       visum van India
     Dat losten ze prima op door dat voor mij via een computer af te drukken 😊
3  Ik kreeg toch geen instapkaart omdat ik geen uitreisticket had uit India 😤
4  Internet was zo langzaam op het vliegveld, om een ticket online te kopen, dat ik           uiteindelijk nog 5 minuten had om het vliegtuig in te komen.
5 het vliegtuig uiteindelijk met vertraging vertrok..... 😁

De vlucht verder goed ging , maar

6  In india moest ik ongeveer drie kwartier wachten om een stempel in mijn paspoort      te krijgen, omdat een groep monniken uit Maleisië voorrang had.....
7   Ik na 5 verschillende betaalautomaten nog steeds geen Indiase Rupi had en ze in          het hotel de taxi voor mij moesten betalen, wat de jongen achetr de balie uit eigen          zak zonder problemen deed  .

Hierna ging de heer Murphy er gelukkig vandoor!

Het ticket heb ik later op de dag weer geannuleerd 😀

Verder was de eertse en tweede dag eigenlijk wel leuk. Een beetje rondgewandeld in de buurt, geld gepint en naar een dokter geweest. Een privekliniek bleek het te zijn, ik heb al bijna 2 weken mijn oor dichtzitten, dus ik dacht even laten uitspuiten. Maar daar dachten ze anders over. Eerst 100 rupi betalen, 1,31 euro, dan wegen (78 kg 😁), bloeddruk opnemen, allemaal goed en toen wachten op de dokter. Eindelijk een kamertje in, gaat er een lange staaf in mijn oor, bleek een camera te zijn, dus ik kon het landschap binnenin bekijken 😣.
Tja, de dokter zelf  ging niet uitspuiten want ik had een ontsteking, hij kon mij wel snel helpen d.m.v een operatie onder narcose, anders moest ik over 4 dagen terugkomen na veel gedruppel in de oren.
4 Dagen wil ik niet hier blijven dus ik druppel onderweg (in de oren...) en ga in Kochi nog wel een keer een dokter zoeken.

Vandaag naar de belangrijkste tempel geweest, https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ranganathaswamy_Temple,_Srirangam
en naar de tempel op de rots. (alweer een beste klim 😁).
Verder even een eettentje zoeken dat niet vegetarisch is, ik ben al  een halve vegetariër, en morgen de bus naar Madurai waar een boel mooie tempels zijn .......

tot........
foto's rechts

Geen opmerkingen:

Een reactie posten