zondag 31 december 2017

Oudejaarsdag

Zit nu op 31 december in Colombo. Nog 2 dagen en dan vlieg ik naar India.
Eerst maar even kijken of ik nog dover wordt vannacht, ik heb mijn rechteroor al 1,5 week bijna dichtzitten na het zwemmen......
Er wordt hier vooral veel knalvuurwerk verkocht, wat lekker zal klinken tussen de hoge gebouwen.

Vanuit Tangalle ben ik met de bus naar Matara gegaan, toch ook weer zo'n stad waarvan je je afvraagt wat je er mee moet.

Na 2 nachtjes verder naar Galle.
Hier is een groot Nederlands fort, in zee uitgebouwd met binnen de muren een flink aantal oude gebouwen.
Ik sliep in een voormalig onderkomen voor de officieren van de VOC.


Ach en waar kan je dan beter zitten .. 😉
Je kon die VOC mentaliteit nog proeven, net als in Colombo waar een stadsgedeelte nog " Slave Island" heet.

Maar goed, het was eienlijk het interessantste stuk stad wat ik gezien heb.

Van Galle met de trein naar Colombo  als voorlaatste stopplaats. Tja een grote, drukke stad waar ik wat doorheen gestruind heb, van het Financiele centrum door de wijk waar de "normale" mensen wonen tot in de wat betere wijken waar ook normale mensen wonen.
Vanavond eens even kijken of en waar ik vuurwerk kijk en morgen naar Negombo waar ik voor 1 nacht een hotel heb tegenover het vliegveld. 2 januari vlieg ik om 8 uur naar Tiruchirapalli waar ik dan rond 10 uur ben.

Iedereen veel plezier met oud en nieuw en hou het heel.

tot......
foto's rechts



Geen opmerkingen:

Een reactie posten