donderdag 21 december 2017

klaar wakker 😨

21 december

Van Tricomalee naar Batticaloa met de bus kostte slechts 3 dagen en 5 uur van mijn leven. De buschauffeur was een stuk minder agressief maar het kon beter.
Batticaloa was eigenlijk niet meer dan een dag,  natuurlijk een " Dutch fort " met daar omheen een aardig stuk om te wandelen. Wat leuke muurschilderingen  bij een school, die weer hoop geven op een betere wereld.
Tijd om de kust te verlaten en de bus naar Kandy te nemen. 6,5 uur verder kon ik de tuktuk nemen naar mijn hotel, wallahali regent hotel. Na 4 keer de driver uitgelegd te hebben waar ik heen moest en hij aangaf dat hij het begreep, zat ik in het verkeerde hotel en hij was weg. Ik had al een gevoel dat het niet goed was, want het was een nogal sjieke bedoening, en dat werd snel duidelijk want ik zat in het wallahali reach hotel. Die konden mij geen kamer leveren voor 45  dollar voor 4 nachten, wel ÊÊn voor 490 dollar.
Toevallig had ik het tel. nummer van de tuktukenist en hij kwam terug. Eerst wat protest, ik had het niet goed gezegd..... bracht hij me toch naar het goede hotel.
Dat zag er inderdaad anders uit en bracht de tweede nacht een verrassing toen ik rond 3 uur naar het toilet moest. Ik satpte uit bed en was gelijk klaar wakker, ik stond met mijn voet in ongeveer 3 cam water. De waterleiding was kapot gegaan en het water liep niet in de douche maar in de kamer. 😅
Ach, alles went.
Kandy was wel leuk, met apen die over de elektradraadjes de weg overstaken, een mooie waterplas in het centrum met wat zwem- en vliegspul.
Beetje gewandeld, museum bezocht en naar het station om een treinkaart te kopen, want ook Kandy heb je in een volle dag wel bekeken. Wil je meer zien dan moet je kilometers buiten de stad.
De trein moest mij naar Ella brengen, in de bergen, via een mooie treinroute. Dat ging ook allemaal, alleen het kaartje kopen viel tegen. Wil je een beetje comfortabel reizen dan moet je een zitplaats reserveren. Dat kon alleen voor de trein die 3 dagen later ging.
De volgende morgen kon je nog proberen een los kaartje te kopen voor een staanplaats voor 6,5 uur reizen.......... Dat lukte nog maar het geluk op toch nog een zitplaats kon je vergeten.
Omdat ik als laatste instapte kon ik samen met een Srilankeese jongen lekker in de deuropening met de voetjes buiten boord zitten. Helaas regende het regelmatig pijpestelen zodat het zitten en het uitzicht tegenvielen. Al met al toch een mooie rit en gezamelijke tegenslag schept altijd een band, dus met een koppel uit Polen, moeder en dochter uit China en een paar Finnen lekker staan kletsen.
In Ella naar het hotel, maar dat was bergop gelegen en te bereiken via een steil, erg modderig pad. Toen ook de gast vanhet hotel met een slaperige kop kwam zeggen dat hij geen kamers meer had, zonder te vragen of ik had gereserveerd ging ik rechtsomkeert en vond de tuktukdriver een andere prima kamer.
De regen is op het moment ook flink minder dus alles  komt weer goed.
(heb alleen geen water 😃)

tot.......
foto's rechts.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten